Ateistėt nė parim janė kundėr ēdo ideje qė ka bazė teiste, e aq mė tepėr kur ato janė fetare. Sdo mend se do tė kundėrshtojnė ēdo iniciativė tė popullit qė buron nga teistėt ose fetarėt. Por, ajo qė mė shumė mė habitė, janė priftėrinjtė dhe motrat e nderit qė parapėlqejnė edukatėn seksuale para asaj fetare.
Njerėzimi ka dy drejtime, i treti nuk ekziston. Njėri ėshtė ateist - teist dhe tjetri fetar. Programet ndėr njerėz ose janė me prejardhje qiellore ose njerėzore. Si kjo e dyta, kemi me miliona. Kėto ndryshojnė nė formė dhe pėrmbajtje, por nė esencė mbeten njė. Ato vazhdojnė tė janė nė kundėrshtim permanent me fetarėt.
Sdo mend se shoqėritė qė kanė dalė nga regjimet ateiste parapėlqejnė edukimin ndryshe nga teistėt. Por kur ėshtė nė pyetje programi qiellor i pastėr, kėto dy drejtime i bashkojnė forcat e tyre dhe rreshtohen nė njė strategji. Komunizmi, si dhe shumė ideologji simotra ēoroditėse qė polli njerėzimi, vazhdojnė tė janė prezente dhe shumė tė fuqishme. Por ajo qė neve na intereson janė shqiptarėt. Ska dyshim se ish komunistėt kanė bėrė aleancė me teistat shqiptaro-krishterė. Kjo thuajse, ēdo ditė vėrehet nė mediat elektronike, tė shkruara etj.. Kėtė aleancė tė heshtur e shohim edhe nė tubime tė ndryshme. Aty ku duhet tė jepet mendimi pėr problemet kombėtare ftohen vetėm priftėrinjtė, ndėrsa hoxhallarėt anashkalohen.
Shikuar nga ky kėnd, shqiptarėt qė ndjekin mėsimet e islamit nė njė farė mėnyre duken sikur tė janė armiqtė e vendit. Natyrshėm pyesim, pse duhet tė trajtohen myslimanėt si pengues i zgjidhjes sė problemit kombėtar. Cili ėshtė argumenti elitėssonė? Shqiptarėt musliman edhe pse tė anatemuar, kanė zemėr tė madhe, dhe janė shumė modestė. Ata nuk luftuan pėr mburrje, por pėr mbrojte tė vendit, detyra tyre ishte sikur e secilit individ qė e ndiente veten shqiptar, prandaj edhe pse postuar nga niveli duhur kombėtar kryen detyrėn kundėr shfarosjes.
Nėse dikush, muslimanėt i sheh tė prapambetur, duhet ta kuptojė se feja islame nuk i la prapa, por mos qasja e tyre nė edukim e mirėfilltė, si shumė shqiptarė. Okupimet nė njė anė dhe neglizhenca nė anėn tjetėr ishin dy faktor shumė tė mėdhenj qė jemi kėto qė jemi sot. Sidoqoftė tė dy grupet duhet tė kenė durim. Nėse elita jonė ka qėllime njėmend tė mira, duhet ti gėlltisė mangėsitė e vėllezėrve dhe motrave tė tyre, sepse i pėrkasin njė trungu (qofshin fetarė, teistė ose ateist). Pėr hirė tė sė ardhmes, elita duhet tė jetė mė konstruktive, ajo duhet ti afrojė bashkėkombėsit e vet. Ajo, mjerisht jo vetėm qė nuk i afron nė tryezė me ta, por ajo i neglizhon, pėr tė mos thėnė i dėbon nė mėnyrė tė vrazhdė. Vrazhdėsia nuk sjell harmoninė dhe mirėqenien e shumė dėshiruar nga tė gjithė ne, ajo vetėm sa na lė prapa edhe mė shumė. Ndarja hap korridore tė reja prej tė cilave mund tė futen erėra tė shpėrbėrjes ose zhdukjes.
Kemi shfarosje qė vijnė nga jashtė, sikur ai serb, dhe nga brenda, qė i quajmė vetėshkatėrrime. Shfarosja e jashtme pėr njė periudhė kohore mbase ėshtė ndėrperė, por shfarosja e brendshme ėshtė mė e rrezikshme se ajo e jashtmja. I Dėrguari Allahut, kur po kthehej prej njė beteje ngadhėnjimtare, qytetarėt ia uruan fitoren, ai ju tha: Lufta pėr tė cilėn ju mendoni se pėrfundoi ishte shumė mė e lehtė se, lufta tė cilėn e kemi pėrpara. I thanė: po cila ėshtė ajo luftė? Tha: lufta me vetveten. Sipas kėsaj, lufta me serbėt do tė duhej tishte shumė mė e lehtė se lufta jonė e brendshme, pra edukimi gjeneratave.