Ka thėnė Neveviu: Dijetaret kanė polemizuar rreth natės sė saj (N.K).
1. Njė grup kanė thėnė se ajo njė vit ėshtė nė njė natė ndėrsa vitin tjetėr ėshtė nė natėn tjetėr. Ky mendim mund tė merret si pėrputhje nė mes kėtyre haditheve.
2. Ėshtė thėnė po ashtu se ēdo hadith ka ardhė me caktimin e njėrės kohė tė saj kėshtu qė nuk ka kundėrthėnie nė mes tyre (haditheve). Kėshtu kanė thėnė Imam Maliku, Ahmedi, Thevriu, Is'haku, Ebu Thevri, etj. Kėta thanė se kjo natė ec (endet) nėpėr dhjetėshin e fundit tė Ramazanit (d.t.th: njė vit ėshtė nė njė natė ndėrsa vitin tjetėr nė tjetėr natė).
3. Ėshtė thėnė po ashtu se ajo endet nėpėr tėrė Ramazanin, jo vetėm nė dhjetėshin e fundit, por ky mendim ėshtė i dobėt.
4. Ėshtė thėnė po ashtu se ajo ėshtė natė e caktuar dhe kurrė nuk lėviz-endet, madje ėshtė thėnė se ajo ėshtė e caktuar nė tė gjitha vitet, qė nuk ndryshon. Bazuar nė kėtė, ajo ėshtė nė tėrė vitin. Ky mendim ėshtė i Ibni Mes'udit, Ebu Hanifes dhe dy nxėnėsve te tij. Ky mendim nuk ėshtė i vėrtetė pėr arsyen e shprehur nė kėtė hadith. Zirr b. Hubejshi transmeton se i ka thėnė Ubej b. Kabit:
إِنَّ أَخَاكَ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ مَسْعُودٍ يَقُولُ مَنْ يَقُمْ الْحَوْلَ يُصِبْ لَيْلَةَ الْقَدْرِ فَقَالَ يَغْفِرُ اللَّهُ لِأَبِي عَبْدِ الرَّحْمَنِ لَقَدْ عَلِمَ أَنَّهَا فِي الْعَشْرِ الْأَوَاخِرِ مِنْ رَمَضَانَ وَأَنَّهَا لَيْلَةُ سَبْعٍ وَعِشْرِينَ وَلَكِنَّهُ أَرَادَ أَنْ لَا يَتَّكِلَ النَّاسُ ثُمَّ حَلَفَ لَا يَسْتَثْنِي أَنَّهَا لَيْلَةُ سَبْعٍ وَعِشْرِينَ
Vėllai yt, Ibni Mesudi po thotė se kush falet gjatė tėrė vitit e arrin Natėn e Kadrit. Allahu e faltė Ebu Abdurrahmanin, tha Ubejji. Ai e di se Nata e Kadrit ėshtė nė dhjetėshin e fundit tė Ramazanit, e mė konkretisht e di se ėshtė nė natėn e 27-tė, por ai e tha kėtė ngase ka dashur qė njerėzit tė mos mbėshtetėn vetėm nė tė. Pastaj u betua nė formė tė prerė pa pėrjashtim (pa thėnė inshaAllah) se ajo ėshtė nė natėn e 27-tė. ([12])
Shėnim: Mendimi edhe pse nuk ėshtė i vėrtete megjithatė ne pėrfitojmė prej tij njė kėshillė tė bukur. Ajo ėshtė se edukata e muslimanit me muslimanin duhet tė jetė perfekt ēdoherė. Ubejji nuk i tha Zirr-rrit tė largohet nga Ibni Mesudi se ai ėshtė injorant, novator, jo, ai para se tia gjente gabimin ia gjeti arsyen, dhe siē thuhet: Vėllait gjeja 70 arsye para se tia gjesh njė gabim, Sė pari shiko se ēfarė ka pėr qellim e pastaj fol.
5. Ibni Omeri dhe njė grup sahabesh mendonin se ajo ėshtė nė tėrė Ramazanin, e jo vetėm nė dhjetėshin e fundit.
6. Ėshtė thėnė se ajo ėshtė nė dhjetėshin e mesėm tė Ramazanit (11-20).
7. Ėshtė thėnė se ėshtė nė dhjetėshin e fundit, mė konkretisht nė netėt tek.
8. Ėshtė thėnė se ėshtė nė dhjetėshin e fundit nė netėt ēift, siē qėndron nė hadithin e Ebu Seidit.
9. Ėshtė thėnė se ajo ėshtė nė natėn e 23-tė, ose 27-tė. Ky mendim ėshtė i Ibni Abbasit.
10. Ėshtė thėnė: Kėrkohet nė natėn e 17-tė, 21-tė, 23-tė. Kjo ėshtė rrėfyer nga Aliu dhe Ibni Mes'udi.
11. Ėshtė thėnė nata e 23-tė. Ky mendim ėshtė i shumė sahabeve dhe tė tjerėve.
12. Ėshtė thėnė: Ajo ėshtė nata e 24-tė. Kėtė mendim e pėrfaqėsojnė Bilali, Ibni Abbasi, Hasan Basriu dhe Katadeja.
13. Ėshtė thėnė: Nata e 27-tė. Ky ėshtė mendim i njė grupi sahabesh.
14. Nata e 17-tė. Ky mendim ėshtė i Zejd b. Erkamit dhe Ibni Mes'udit.
15. Nata e 19-tė. Mendim i Ibni Mes'udit dhe Aliut.
16. Nata e fundit e Ramazanit([13]).
Mendime tė pasakta rreth Natės sė Kadrit
1. Ėshtė ngritur dhe mė nuk ekziston.
2. Ėshtė nė ēdo shtatė vjet njė herė.
3. Ėshtė nė tėrė vitin.
4. Ėshtė nė tėrė muajin.
5. Ėshtė nė natėn e parė tė Ramazanit.
6. Ėshtė nė netėt prej 11-20.
Me njė fjale, ēdo mendim qė del jashtė pėrcaktimit kohor tė dhjetėshit tė fundit tė Ramazanit cilėsohet si i pavėrtetė. Allahu e di mė sė miri!
Ēka tė bėjmė nė kėtė natė?
- Adhurimi gjatė ditės. Ka thėnė Ibni Rexhebi duke cituar mendimin e Shabiut: Nata e saj, nė vlerė, ėshtė sikurse dita e saj.
- Vonimi i iftarit. Prej gjėrave qė preferohen gjatė Natės sė Kadrit, respektivisht nė netėt qė shpresohet tė jetė kjo natė, ėshtė edhe vonimi i iftarit, respektivisht i darkės. Taberaniu transmeton me sened tė vėrtetė nga Enesi se:
Kur vinte dhjetėshi i fundit i Ramazanit, Pejgamberi, alejhis selam ēonte shtratin e tij, largohej prej grave dhe darkėn e tij e shtynte deri nė syfyr.
- Larja nė mes akshamit dhe jacisė. Ibni Rexhebi ka thėnė: Pastrimi nė mes kėtyre dy kohėve tė namazeve ėshtė i preferuar nė kėto dhjetė ditė. Argument ka marrė njė hadith tė transmetuar nga Aisheja: Dhe pastrohej ndėrmjet dy ezaneve tė akshamit dhe jacisė-.
- Itikafi. Argument pėr kėtė merret hadithi i Aishes i shėnuar nga Buhariu dhe Muslimi se: Pejgamberi, alejhis selam qėndronte nė Itikaf nė dhjetėshin e fundit tė Ramazanit deri pat vdekur.
Megjithatė, Itikafi bėhet nė dhjetė ditėt e fundit e jo vetėm nė kėtė ditė.
- Namazi. Nė kėtė natė nuk ka namaz tė veēantė, besimtari mund tė falet dhe tė lexojė Kuran sa tė dojė. Muhammedi, alejhis selam ka thėnė:
من قام ليلة القدر إيماناً واحتساباً غفر له ما تقدم من ذنبه
Kush falet Natėn e Kadrit me besim dhe sinqeritet (llogari nė shpėrblim tė Allahut), atij i falen mėkatet e mėparshme. ([14])
فَمَنْ قَامَهَا ابْتِغَاءَهَا إِيمَانًا وَاحْتِسَابًا ثُمَّ وُفِّقَتْ لَهُ غُفِرَ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ وَمَا تَأَخَّرَ
...e kush falet nė tė duke e kėrkuar atė, me besim dhe llogari (nė shpėrblimin e Allahut), e pastaj bekohet pėr kėtė natė (ia qėllon kėsaj nate), atij i falen mėkatet e mėparshme dhe ato tė mėpastajme. (Ahmedi)
- Falja e namazeve me xhemat ne xhami, e nė veēanti namazin e jacisė dhe sabahut, pėr faljen e tė cilave nė xhami, Muhammedi, alejhis selam ka thėnė se njeriu arrin vlerėn e faljes sė tėrė natės nafile.
- Duaja. Aisheja e kishte pyetur Muhammedin, alejhis selam se nėse Allahu mė bekon pėr kėtė natė atėherė si tė lutem? Muhammedi, alejhis selam i tha: Thuaj:
Allahumme inneke afuvvun tuhibbul afve feafu anni.
(O Zoti im, Ti je Falės dhe e do faljen andaj mė fal mua) ([15])
Ose:
Eudhu bi ridake min sehatike ve afvike min ukubetike.
(Kėrkoj mbrojtje me kėnaqėsinė Tėnde ndaj hidhėrimit Tėnd dhe me faljen Tėnde nga ndėshkimi Yt) ([16])
Ndoshta kėto hadithe kane qenė motiv pėr disa dijetarė tė cilėt thonė qė nė kėtė natė tė mos lutemi me lutje tė pa transmetuara nga Pejgamberi, alejhis selam.
- Zgjimi i familjes pėr falje. Ėshtė vėrtetuar se Muhammedi, alejhis selam e zgjonte familjen e tij te faleshin nė netėt qė shpresonte se ėshtė Nata e Kadrit.
Shenjat e Natės sė Kadrit
1. Lindja e diellit nė mėngjesin e asaj dite pa rreze.
2. Nata e saj nuk ėshtė as e ftohtė as e nxehtė.
3. Qentė nuk lehin dhe gomarėt nuk pėllasin atė natė ngase djajtė janė tė lidhur dhe derisa ata nuk i shohin djajtė nuk lehin dhe nuk pėllasin.
Mėkatari nė kėtė natė
Transmeton Ibni Maxhe se kur Ramazani kishte hyrė, Pejgamberi, alejhis selam kishte thėnė:
إِنَّ هَذَا الشَّهْرَ قَدْ حَضَرَكُمْ وَفِيهِ لَيْلَةٌ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ مَنْ حُرِمَهَا فَقَدْ حُرِمَ الْخَيْرَ كُلَّهُ وَلَا يُحْرَمُ خَيْرَهَا إِلَّا مَحْرُومٌ
Ky muaj iu erdhi. Nė tė ėshtė njė natė, e cila ėshtė mė e mirė se 1000 maj. Kush privohet nga mirėsia e saj ai ėshtė privuar nga tėrė e mira, dhe prej saj nuk privohet pėrveēse njeriu i pafat (qė nuk mund tė fitojė tė mira). ([17])
Gjėrat qė tė privojnė nga mirėsitė e kėsaj nate
- Shirku. Ka thėnė Allahu:
وَلَقَدْ أُوحِيَ إِلَيْكَ وَإِلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكَ لَئِنْ أَشْرَكْتَ لَيَحْبَطَنَّ عَمَلُكَ وَلَتَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ
65. Pasha All-llahun, ty tė ėshtė shpallur, e edhe atyre para teje: "Nėse i bėn shok (All-llahut) , veprat tua janė tė asgjėsuara dhe ti do tė jeshė prej tė humburve.
(ez-Zumer, 65)
- Arroganca ndaj prindėrve. Nesaiu transmeton se Muhammedi, alejhis selam ka thėnė:
لَا يَدْخُلُ الْجَنَّةَ مَنَّانٌ وَلَا عَاقٌّ وَلَا مُدْمِنُ خَمْرٍ
Nė Xhennet nuk do tė hyjė njeriu qė bėn mirė e mė pas ua pėrmend atė njerėzve, as ai qė ka sjellje tė keqe ndaj prindėrve dhe as konsumuesi i alkoolit. ([18])
- Prishja e marrėdhėnieve familjare. Muhammedi, alejhis selam ka thėnė:
Nė Xhennet nuk hyn ai qė shkėput marrėdhėniet familjare. (Buhariu)
- Bėrja e mėkateve haptazi. Muhammedi, alejhis selam, siē shėnojnė Buhariu dhe Muslimi, ka thėnė:
Tėrė ummeti im janė tė falur pėrveē atyre qė bėjnė mėkate haptazi.
Sedat G. ISLAMI
Burim kryesor: Lejletul kadri, Abdul Munim Ibrahim, Mektebetu evladish shejh lit turath, b. 1, 2000
4 tetor 2007, e enjte
Reinach, Aarau, Zvicėr
--------------------------------------------------------------------------------
[1] Buhariu dhe Muslimi
[2] Buhariu dhe Muslimi
[3] Silsiletus sahihah, 757
[4] Hadithi eshte mursel.
http://audio. islamweb. net/audio/ index.php? page=FullContent&audioid=121975
[5] Shejh Albani e ka cilėsuar apokrif, tė shpifur. Shih: es-Silsiletu d daifah, 6/124
[6] Ne komentin e Sahihut te Buhariut thuhet: Nga forma sipėrfaqėsore vėrehet se pėr qellim ėshtė fundi i muajit (d.t.th: nata e 27-te). Ėshtė thėnė se pėr qellim ėshtė shtatėshe, fillimi i te cilit ėshtė nata e 22-te ndėrsa fundi ėshtė nata e 28-te. Sipas mendimit te pare, nata e 21-te dhe 23-te nuk hyjnė ne kuadėr te kėsaj, ndėrsa sipas mendimit te dyte, hyn vetėm e dyta (ndoshta pėr qellim e ka nata e 23-te, e dyta e cekur ne mendimin paraprak) ndėrsa nuk hyn nata e 29-te
Pasi qe Ibni Haxheri i cek disa transmetime nga Buhariu, Muslimi dhe Imam Ahmedi, thotė se ne baze te domethėnies se tyre, mundėsia ose opsioni i pare i komentimit te "Shtatėshes" ėshtė me i qėlluar. Shih: Fet'hul Bari.
[7] Buhariu dhe Muslimi
[8] Hadithi ka sened autentik. Shih: es-Silsiletu s sahihah, 3/57
[9] Luftėtarit qė bėn roje nė radhėt e para dhe afėr tokės dhe kufijve tė armikut derisa ushtarėt tjerė kryejnė rojėn nė zona pėrbrenda territorit tė tyre dhe mė pak tė rrezikshme.
http://altartosi. com/ideas/ 13/idea129. html
[10] Shejh Albani thotė se hadithi ka sened autentik. Shih: es-Silsiletu s sahihah, 6/739
[11] Transmetim unanim
[12] Hadithi eshte Hasen sahih. Shih: Sahihu ve dafiu sunenin Ebi Davud, 1378
[13] Komentimi i Ebu Davudit, Avnul Ma'bud. (Komenti ėshtė huazuar nga CD Kutubu-t-Tis' a).
[14] Buhariu dhe Muslimi
[15] Transmeton Imam Ahmedi
[16] Transmeton Imam Muslimi
[17] Transmeton Ibni Maxheh ndersa Shjh Albani e ka cilesuar hasen sahih. Shih: Sahihut tergibi vet terhib, 989, 990
[18] Shejh Albani ne Sahihu ve daifu sunenin nesaijj e ka cilesuar autentik. Shih hadithin: 5672